background img

The New Stuff

Senden Başka Yok! - Marian Keyes



Bitirmiş olduğum son kitap, Senden Başka Yok oldu. Kitap toplamda bir haftada bitti. Bu kadar ağır okumam; derslerden, okuldan kaynaklandı ama nihayet sonlandırdım.

Kitap, başından itibaren sizi kendine çekiyor. Hoş, samimi bir anlatımı var. Günümüz olaylarından bir kesit var ellerimizin arasında. Bu hikaye oldukça trajik, yürek burkan tarzda. Fakat yazar bunu bizlere komik ve olabildiğince eğlenceli bir dille aktarıyor.

Kitap bölümleri uzun da tutulmamış ve bu okumayı daha da hızlandırıyor aslında, aynı zamanda sıkmıyor da.
Marian Keyes'in diğer kitaplarını da almayı düşünüyorum çünkü yazım dili çok hoşuma gitti. Tek sorun, ara kelimeleri çok aşırı derece kullanıyor. O da çok çok önemli bir sorun değil aslında ama bu kadar kullanılmasaymış daha iyi olabilirmiş demekten kendimi alamadım.

Kitabın son 50 - 60 sayfası tek kelime ile harika. Konu ve olaylar birden bire o kadar sürükleyici, heyecanlandırıcı oluyor ki, sayfaları hızlı hızlı çevirme isteği uyandırıyor sizde. Son bölümünde ise gözyaşlarımı tutamadım.

Kitabı kesinlikle tavsiye ediyorum, umarım alıp, okuyup, postuma yorumda bulunursunuz. Daha önce okuyanınız varsa sizlerden de yorum bekliyorum, bakalım aynı fikirde miyiz?

Tanıtım Bülteni: 


'' New York'a geri dönüp onu bulmak zorundaydım. 
Orada olmama ihtimali de vardı ama şansımı 
denemek zorundaydım çünkü tek bir şeyden emindim: Burada değildi.''

Anna Walsh resmen bir harabe. Anne ve babasının Odadan İyidir 
diye tabir edilebilecek evinde, Dublin'i terk edip New York'a 
dönebilmenin hayaliyle yaşıyor.
Arkadaşlarına dönmek.
Dünyanın En Muhteşem İşine dönmek.
Ve hepsinden ötesi, Aidan'a dönmek.

Fakat ailesinin başka düşünceleri var (kendibaşağrıları dışında yani). 
Ve sanki Aidan da onunla tekrar temasa geçmekten kaçınıyor gibi.
Nedendir bilinmez!
Anna'nın bu kadar çok sevdiği dünyasını ne parçalamış olabilir?
Ayrıca her şeyi yeniden yerli yerine oturtacak olan kişi gerçekten de 
Aidan mı acaba?

''Bu derece yürek burkan bir hikayeyi, bu derece komik bir dille anlattığına inanamıyoruz!'' (Cosmopolitan)

''Okuyucuyu aynı anda hem güldürüp hem de ağlatmak yetenek ister... Son sayfayı okuduktan sonra çok uzun bir süre hikayeyi aklınızdan çıkaramayacaksınız.'' (Heat)

''Maeve Binchy'nin tahtına kurulan modern bir roman kraliçesi olan Marian Keyes, öykü anlatıcılığında son derece usta. Üslupla gerçeği bir araya getirişi vazgeçmediği mizah ve pathos, onu tüm dünyada çoksatar listelerine taşıyor.'' (Irish Independent)

''Marian Keyes, insana-kendini-iyi-hissettiren-kitaplar cemiyetinin kraliçesi. İnsanın için ısıtan komedileri, onu İngiltere'nin en çıtır yazarına ve kendi kuşağının sesine dönüştürdü.'' (Daily Mirror)

''Keyes her zamanki gibi zekasını konuşturarak dostluk, kıskançlık ve aşk üzerine yazıyor.'' (Daily Mail)

''Yüksek kalite eğlence!'' (Marie Claire)

4 yorum: Leave Your Comments

  1. Marian Keyes'in birkaç kitabını okudum ve Senden Başka Yok en güzellerinden biriydi. Bunu sevdiğine göre diğerlerinden de hoşlanacağına eminim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çok çok çok beğendim. Mutlaka alacağım diğer kitaplarını da. :)

      Sil
  2. Böyle kitaplari tanitiyorsunuz merak ediyorum. Sonra not aliyorum ve Almanya'da oldugum icin gidip kitaplarin almancasini aliyorum (fiyati daha makul oluyor tabi ki) Fakat uzun süre kitap almamaya niyetim var. Evdekileri tüketmem lazim. Dayanamayacagim yine biliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanıttığım ve önerdiğim kitapları almanız beni çok mutlu etti açıkçası, teşekkür ederim öncelikle. :) Benim de okumam gereken 5 adet kitap var onlar bitene kadar almamayı planlıyorum ama kendimi tutamıyorum, yalnız değilsiniz bu konuda :)

      Sil

Fotoğrafım
Edirne, Ayşekadın, Türkiye
19 Ocak 1996, İskenderun doğumlu. Trakya Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü mezunu. 13 yaşından beri blogger. 2012 Hürriyet Bumerang Ödülleri'nde En Uyumlu site üçüncülüğüne hak kazandı. İlk kitabı İkinci Kadının Hikâyesi ise Temmuz 2016 yılında basıldı. Tüm kitabevleri ve online kitapçılarda satışta.