background img

The New Stuff

Çikolata Kaplı Hüzünler - Canan Tan


Çikolata Kaplı Hüzünler de kitaplıktaki okunanlar kitaplar arasına sıkıştırıldı.

Canan Tan'ın en son İz isimli kitabını okumuştum ve yorumumu da burada sizlerle paylaşmıştım. Ardından bu kitabını okudum. Çoğunuz biliyordur, bu kitap 2002 yılına ait bir kitap yani eski diyebiliriz.

Bu kitabı İz'den önce okuyan bir arkadaşım, benim kitabı okurken fark ettiğim detayı görememiş. Bu kitapta İz kitabından bir parça var. Anlamak aslında gerçekten biraz güç gibi duruyor. Çünkü karakterlerin isimleri, karakterlerin yerleşim yerlerinde farklılık var. Onun dışında cümleler tamamiyle aynı. Bu duruma biraz şaşırdım doğrusu.

Yüksek ihtimal ile, o bölümde yazılanlar genişletilip roman haline gelmiş ve 'İz' adını alarak da bizlere sunulmuş. Fakat anlamadığım kısım şu ki, karakterlerin isimleri neden sonradan değişiyor? Karakterlerin yerleri sonradan neden değiştiriliyor? Karakterlerin yerlerinin değişmesinden şöyle bahsedeyim: Verda'nın babasının sonradan evlendiği kadının yerinde, Verda'nın ablası var. Aslında Verda ailenin tek çocuğu. Babası öldükten sonra evine gidip, babasının çalışma odasına girmesindeki diyaloglar aynı, ama babasının yeni eşi değil de Verda'nın ablası var ve Çikolata Kaplı Hüzünler'de karakterin adı Verda değil.

Bu konuda bir sonuca varamadığım gibi kitapta 3 bölüm üst üste 'baba acısını' dile getirmesi ve kitabı da bir baba acısı konulu öyküyle sonlandırıyor. Buradan ben Canan Tan'ın gerçek yaşamında bir baba acısı çektiğini anlıyorum. Bundan kaynaklı olarak bunları yazıyor olabilir ama bir yazarın, özellikle de bu kadar başarılı bir yazarın sürekli bir şekilde kendini bir konu üzerinde tekrar etmesi bence ona bir artı olarak değilde eksi olarak dönüyor.

Genel olarak bakacak olursak kitabı beğendim. Saydığım ve yorumda bulunduğum bölümler dışındaki bölümleri beğendim ve büyük dikkatle okudum.

Tavsiye eder misin peki? sorusunu soracak olursanız, alsanız da olur almasanız da diyebilirim. Ki zaten büyük bir çoğunluğun okuduğunu düşünüyorum.

Sevgiler...

0 yorum:

Yorum Gönder

Fotoğrafım
Edirne, Ayşekadın, Türkiye
19 Ocak 1996, İskenderun doğumlu. Trakya Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü mezunu. 13 yaşından beri blogger. 2012 Hürriyet Bumerang Ödülleri'nde En Uyumlu site üçüncülüğüne hak kazandı. İlk kitabı İkinci Kadının Hikâyesi ise Temmuz 2016 yılında basıldı. Tüm kitabevleri ve online kitapçılarda satışta.