background img

The New Stuff

Eurovision Song Contest - Semi Final 1


Dün 60. Eurovision Şarkı Yarışmasının birinci yarı finali, Avusturya'nın Viyana şehrinde gerçekleşti. Uzun bir zamandır büyük bir heyecanla beklediğim yarışmanın ilk yarı finalinde gerçekten birçok ülkeyi şaşırarak izledim diyebilirim. İzliyor olduğum sırada daha önce sizlerle paylaşmış olduğum, ESC 2015 - Semi Final 1, başlıklı yazımda ilk yarı finalden finale kalacağını düşündüğüm 10 ülke arasından birini, listemde olmayan bir ülke ile değiştirdim bile. Toplamda da 10 ülke arasından 8 tanesini tutturmuş bulunmaktayım.

Dün toplamda 16 ülke yarıştı ve birçoğu gerçekten muhteşemdi. Beni en çok şaşırtan ülke ise Yunanistan oldu. Listeme Yunanistan'ı yazdığım zaman ''ihtimal'' olarak görüyordum ve geçmez fikri ağır basıyordu fakat muhteşem bir şekilde seslendirdi Maria Elena şarkıyı.

İkinci şaşırdığım nokta ise Danimarka ve Hollanda'nın finale kalamayıp, Sırbistan ve Gürcistan'ın geçmesi. Sırbistan'ın şarkısı gerçekten güzel fakat kalabileceğine pek ihtimal veremiyordum. Gürcistan'ın şarkısını da çok beğendiğim söylenemez. Açıkçası Hollanda ve Danimarka'ya oranla bence pek de iyi bir şarkı değildi.

En çok sevindiğim şey ise Arnavutluk'un ve Estonya'nın finale kalmış olması oldu. Estonya'ya zaten garanti gözüyle bakıyordum fakat Arnavutluk belki seçilmez diye düşünüyordum, hafif siyasi sebeplerden ötürü ama çok rahat bir şekilde geçti.

Finale kalan 10 ülke:

Arnavutluk
Ermenistan
Rusya
Romanya
Macaristan
Yunanistan
Estonya
Belçika
Sırbistan
Gürcistan
Greece (Yunanistan)


Albania (Arnavutluk)


Belgium (Belçika) 


Serbia (Sırbistan)


Georgia (Gürcistan)


0 yorum:

Yorum Gönder

Fotoğrafım
Edirne, Ayşekadın, Türkiye
19 Ocak 1996, İskenderun doğumlu. Trakya Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü mezunu. 13 yaşından beri blogger. 2012 Hürriyet Bumerang Ödülleri'nde En Uyumlu site üçüncülüğüne hak kazandı. İlk kitabı İkinci Kadının Hikâyesi ise Temmuz 2016 yılında basıldı. Tüm kitabevleri ve online kitapçılarda satışta.