background img

The New Stuff

#YerliDizi - Şeref Meselesi


Şeref Meselesi, son dönemde Türk televizyonunda yayınlanan başarılı dizilerden biri. Dizinin oyuncu kadrosu, çekimi ve konusu oldukça başarılı.

Dizi, 2006-2012 yılları arasında yayınlanmış bir İtalyan dizisi L'onore e il Rispetto'dan uyarlanmış. Dizi Mart ayında 4. sezonuyla yayınlanmaya devam edecek. Aslına bakılırsa İtalyanlardan uyarlanmış olması, yani daha doğrusu dizinin direkt olarak Türk senaristlerinin elinden çıkmamış olması diziye olan ilgimi düşürmüyor. Son bir kaç yıldır zaten bizim senaristlerin kalemi pek hareketlenmediği ve sürekli dış ülkelerden dizileri alıp uyarladığımız için artık pek dizi izlemez olmuştum. Fakat Şeref Meselesi'ni o kategoriye dahil etmedim. Çünkü Altan Dönmez sevdiğim bir yönetmen. Çok başarılı bir projeyi bizlere sunuyor. Dizinin çekim kalitesi ise dizinin izlenebilitesini artırıyor, bana göre.

Diziyi çok yarım yamalak izledim ne yazık ki. İlk bölümleri aksatmadan izliyordum fakat sonrasında uzun bir ara izleyemedim. Bu aralar kesik kesik yine izliyorum fakat boş bir anımda oturup en başından izleme gibi bir düşüncem var. Ondan önce dizinin orjinalini yani İtalyan yapımını da izlemeyi ve ona göre tekrar bir karşılaştırma ile yorumlamak istiyorum.


DİZİNİN KONUSU
Ayvalıktan İstanbul'a dönen bir ailenin, yakın bir akrabası tarafından tanıştırıldığı Sadullah isimli bir mafya babası tarafından oyuna getirilmesi. Bunun üzerine evin büyük oğlu Yiğit'in intikam almak için yaptıklarını konu alıyor.

OYUNCU KADROSU
Kerem Bursin
Yasemin Allen
Şükran Ovalı
Uğur Uzunel
Burcu Biricik
Tilbe Saran

0 yorum:

Yorum Gönder

Fotoğrafım
Edirne, Ayşekadın, Türkiye
19 Ocak 1996, İskenderun doğumlu. Trakya Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü mezunu. 13 yaşından beri blogger. 2012 Hürriyet Bumerang Ödülleri'nde En Uyumlu site üçüncülüğüne hak kazandı. İlk kitabı İkinci Kadının Hikâyesi ise Temmuz 2016 yılında basıldı. Tüm kitabevleri ve online kitapçılarda satışta.