background img

The New Stuff

Nasıl Bir Çocuk - Ken Barris

Bu kitabı, internetten kitap araştırırken bulmuştum ve ilgimi çekmişti. Her zaman yaptığım gibi not aldım ismini fakat almaya hiç fırsatım olmadı. Daha sonra bir arkadaşım bana aldı ve öyle okuma fırsatım oldu.

Nasıl bir çocuk, hiç beklediğim ve umduğum gibi bir kitap çıkmadı. Tam tersine tamamen kötü bir kitap diyebilirim, benim için. Oldukça can sıkıcı, akıcı değil ve okuyucuyu içine almayan bir kitap. Okuduğum çoğu şeyden bir şey anlamadım, karma karışıklıktan. İnce ve sayfa sayısı az olan bir kitap ama ben 1 buçuk haftada bitirdim ve istemeyerek okudum. İlk defa böyle bir şeyle karşı karşıya kaldım fakat daha önce yine internette okuduğum bir şey sayesinde kitabı sonuna kadar okudum. Şöyle diyordu: ''Bir kitabı beğenmeseniz bile onu kesinlikle sonuna kadar okumayı sürdürün.'' Bu yazıya dikkat edip de devam ettiğim için çok pişman değilim. Kitaptaki karakterleri, yerleri falan anlayabiliyorsunuz fakat konusu belli belirsiz bir şey. Kitabın sonu da karakterlerden biri ile bitişini yaptığı için son anda bir şaşırma duygusu yaşatıyor kitap. 

Ken Barris'in başka kitapları çıkarsa alır mıyım diye sorarsanız, almayı tercih ederim. Denemekte fayda vardır ve okumakta da bunun fazlası vardır. 

ARKA KAPAK 

Diaz: Bir dövmeci. Cortes'in conquistador'larından, beş yüz yaşında! Ölmeden, en iyi bildiği kağıda, insan derisine, ''Meksika'nın fethinin bir tarihçesini çıkarmak istiyor.

Luke: Bir gazeteci. ''Renkli'' bir tecavüz çocuğu. Kimliğindeki boşluğu tutkularıyla kapatıyor: Yemek pişirme, kadınlar ve dövme.

Malibongwe: Şehrin ve yaşamın kenarında doğmuş, amaçsız, ümitsiz bir çocuk. ''Siyah'' bir tecavüz çocuğu. Ama Luke'un tersine, kimlik sorunlarıyla uğraşacak ne vakti var ne de fırsatı.

Her biri için ayrı bir dünya olan Cape Town'da buluşacaklar. Şehir onların kaderlerini birleştirecek...



0 yorum:

Yorum Gönder

Fotoğrafım
Edirne, Ayşekadın, Türkiye
19 Ocak 1996, İskenderun doğumlu. Trakya Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü mezunu. 13 yaşından beri blogger. 2012 Hürriyet Bumerang Ödülleri'nde En Uyumlu site üçüncülüğüne hak kazandı. İlk kitabı İkinci Kadının Hikâyesi ise Temmuz 2016 yılında basıldı. Tüm kitabevleri ve online kitapçılarda satışta.