background img

The New Stuff

Seneye Avusturya'dayız!


Bu sene 59.'su düzenlenen Eurovision'un birincisi belli oldu: AVUSTURYA!

İlk andan beri dilden dile dolaşan, her türlü -iyi ve kötü- tepkileri üzerine çeken Conchita, bugün birinciliğiyle homofobik ve transfobik olan kesime cevabını vermiş oldu. Başta, yarışmadan çekilmesi için kampanya başlatan ''Ermenistan, Rusya ve Belarus''a.

Benim de ilk andan beri ''gözdem'' diyebileceğim bir isimdi Conchita. Listemde birinci sırada yer alıyordu ve öyle de oldu.

Cesaret ve trans bir birey olarak uluslararası bir platformda olduğu için olan desteğimin yanında tabii ki şarkısıyla da kalbimi fethetmişti. Bu senenin en kaliteli şarkısıydı ve ciddi anlamda muazzam bir ses eşliğinde sahneyi doldurmuş oldu.

Conchita'nın da dediği gibi: ''Bu gece özgürlük ve barış kazandı.''

Conchita'nın performansı:


Benim bu sene ilk beş listem şöyleydi:

Austria
Sweden (İsveç)
Switzerland (İsviçre) and The Netherlands (Hollanda)
Azerbaijan
Montenegro (Karadağ)

Tabii görüldüğü üzere Avusturya, tahminim ve desteğimle birinci oldu. Hollanda ikinci, İsveç de üçüncülükle tamamladı 60'ıncı Eurovision Song Contest'i. 

Azerbaycan ve Karadağ'a gelecek olursak, her iki ülkenin de hak ettiği yerde olmadığını düşünüyorum. Kesinlikle ilk beş içerisinde yer alması gerekirken, listede ne yazık ki sonlarda gördüğümüz ülkelerden oldular.

Ve bir Eurovision Song Contest'in daha sonuna geldik. Umuyorum ki seneye canlı olarak, arenada bulunarak izleme imkanına sahip olurum. 

SENEYE AVUSTURYA'DAYIZ! 

TEBRİKLER CONCHİTA! 

1 yorum: Leave Your Comments

  1. Conchita Wurst benim de gözdemdi. Kazanmasına çok sevindim. Sesiyle bu birinciliği haketmesi bir yana dursun homofobiklere karşı bir zafer oldu onun bu başarısı. Bu da başarısını daha da değerlileştiriyor.

    YanıtlaSil

Fotoğrafım
Edirne, Ayşekadın, Türkiye
19 Ocak 1996, İskenderun doğumlu. Trakya Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü mezunu. 13 yaşından beri blogger. 2012 Hürriyet Bumerang Ödülleri'nde En Uyumlu site üçüncülüğüne hak kazandı. İlk kitabı İkinci Kadının Hikâyesi ise Temmuz 2016 yılında basıldı. Tüm kitabevleri ve online kitapçılarda satışta.