background img

The New Stuff

Pretty Little Liars & Tatlı Küçük Yalancılar

Umutsuz Ev Kadınları, İntikam gibi dizilerden sonra Türkiye'de yabancıların senaryolarından uyarlamalar sürekli karşımızda oluyor. Bazıları kısa ömürlü oluyor ve yayını çok uzun sürmüyor -Şeref Meselesi gibi- fakat bazıları ise uzun soluklu oluyor ve birkaç sezon devam ediyor.

Sıradaki uyarlama dizimiz ise Pretty Little Liars yani Tatlı Küçük Yalancılar. Pazartesi akşamı ilk bölümü yayınlandı. Ben de orjinal halini izliyor olduğum için ilk bölümünü merak ettim ve bakalım nasıl yapmışız diye izledim.

Tabii her şey olduğu gibi ve asıl haliyle güzel olduğu için bana pek sıcak gelmedi dizi. PLL'den aldığım tadı TKY'den alamadım. Zaten dizi de değiştirilmiş birkaç yer var. Yani halkımızın görmek istemeyeceği şeyleri değiştirmişler ve bu da dizinin asıl havasını almış götürmüş. Fakat PLL'yi izlemeyen birisi için oldukça etkileyici ve farklı gelebilir. Çoğu kesim de PLL'yi izlemediği için bizimkilerin yapmış olduğu Tatlı Küçük Yalancıların yayın hayatı bana uzun sürer gibi geliyor.


Dizide dikkatimi çeken birebir benzerlikler ise karakterlerin tip olarak birbirlerine benzemeleri. Ardından dizinin müziği bile tıpatıp aynı olması. Karakterlerin isimleri dizinin orjinal haline göre hazırlanması da dikkatimi çekti. Özellikle kaybolan kızın adı. Onlarda ''Alison'' bizde ''Açelya''. Mesajlar ''-A''dan geliyor.

Az önce de dediğim gibi benim için kesinlikle Pretty Little Liars'ın havasını tam olarak tutturamazlar. Eğer PLL'yi izlemeden TKY'yi izlemişseniz ve hoşunuza gitmişse, gerçekten izlemek istiyorsanız onun yerine PLL'yi tercih edin ve orjinal halini izleyin derim.

0 yorum:

Yorum Gönder

Fotoğrafım
Edirne, Ayşekadın, Türkiye
19 Ocak 1996, İskenderun doğumlu. Trakya Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü mezunu. 13 yaşından beri blogger. 2012 Hürriyet Bumerang Ödülleri'nde En Uyumlu site üçüncülüğüne hak kazandı. İlk kitabı İkinci Kadının Hikâyesi ise Temmuz 2016 yılında basıldı. Tüm kitabevleri ve online kitapçılarda satışta.