background img

The New Stuff

Füreya - Ayşe Kulin

Ayşe Kulin bu kitabında, Türkiye'nin ilk seramik sanatçısı olan Füreya Koral'ın hayatını kaleme almıştır. Atatürk aşkıyla büyüyen ve küçüklüğünde Atatürk'ün hatıra defterine yazmış olduğu satırlar sonrasında Türk topraklarına kendi elleriyle imzasını atmış ve neredeyse tüm dünyaya adını duyurmayı başarmış bir kadın Füreya.

Sadece kültüre, sanata, bilime verdiği ilgi ve önemlerle değil, güzelliğiyle de bir çok erkeğin hayali olmuştur Füreya. Kendisi de yeri geldi mi ün, yeri geldi mi de gerçekten aşık olduğu için birlikte oldu bu erkeklerle.

İnişli çıkışlı, oradan oraya koşuşturan bir hikayesi olan Füreya Koral'ın hayatı, okurken etkileneceğiniz türden. Azim ve işine olan aşkı, sevdiği şeyi yaparken hissettiği duyguları insana ilham ve ders verecek türdeler. 

Kitabı ve Füreya Koral'ı adım adım tanıdım ve sevdim. Tek gözüme batan şey Füreya'nın Atatürk'e olan hayranlığının çok aşırıya kaçırıldığı oldu. Onun dışında göze batan bir şey yok. Kesinlikle okunması gereken bir kitap ve tanınması gereken bir insan olduğunu düşünüyorum. 

Keyifli okumalar!



2 yorum: Leave Your Comments

  1. Adı aylin'den sonra okuduğum ikinci ayşe kulin kitabı,
    tek kelime ile muhteşemdi..
    Üstüne bir de türkan'ı bitirince favori yazarım arasına girdi..

    YanıtlaSil
  2. Bir gecede okudum gerçekten çok etkileyici bir kitap insanı o yıllara götürüyor insanın yaşamını değiştirecek kapasitede bir kitap

    YanıtlaSil

Fotoğrafım
Edirne, Ayşekadın, Türkiye
19 Ocak 1996, İskenderun doğumlu. Trakya Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü mezunu. 13 yaşından beri blogger. 2012 Hürriyet Bumerang Ödülleri'nde En Uyumlu site üçüncülüğüne hak kazandı. İlk kitabı İkinci Kadının Hikâyesi ise Temmuz 2016 yılında basıldı. Tüm kitabevleri ve online kitapçılarda satışta.