background img

The New Stuff

Kuyucaklı Yusuf - Sabahattin Ali

Sabahattin Ali her zaman severek okuduğum bir yazardır. Öyküleri olsun, gerekse ilk okumuş olduğum Kürk Mantolu Madonna adlı kitabı olsun beni kendisine fazlasıyla hayran bırakmıştı. Özellikle Kürk Mantolu Madonna'nın uzun süre etkisinden çıkamamıştım. Oldukça etkileyici ve bir o kadar da duygusal bir aşk romanıydı.

Uzun zamandır Sabahattin Ali okumamanın verdiği özlemle Kuyucaklı Yusuf'u aldım kitap alışverişimde. Okudum ve henüz bitirdim.

Doğrusunu söylemek gerekirse bu romanda Sabahattin Ali'yi pek bulamadım. Madonna'daki akıcılık, sadelik ve etkileyiciliği bu romanda pek yakalayamamış olduğunu düşünüyorum. Kitabı uzun tutmak için fazla doldurma cümleler ve anlatımlar geçtiğini düşünüyorum.

Hikayenin ve olay örgüsünün uzunluğu biraz sıkıntılı olsa da karakter analizleri oldukça başarılı. Zaten Madonna kitabındaki karakterler de beni fazlasıyla etkilemişti. Sanırım Sabahattin Ali'nin şaşmaz olarak okuyucu etkilediği yön karakterler oluyor.

Kitabın yoğunluğu ve az önce de belirtmiş olduğum gibi uzun tutulmak için yazılan bölümler sebebiyle biraz uzun bir süreç içerisinde bitirdim kitabı. Fakat Sabahattin Ali'nin o usta kaleminden dökülen her şeyi okuyup yutmalıyız diye düşünüyorum. Bu sebeple diğer kitaplarını da mutlaka okuyacağım.

Bir önceki kitap yorumum: Seçilmiş Kişi - Carol Lynch Williams 

Sabahattin Ali - Kürk Mantolu Madonna kitap yorumu için ''buraya tık''

0 yorum:

Yorum Gönder

Fotoğrafım
Edirne, Ayşekadın, Türkiye
19 Ocak 1996, İskenderun doğumlu. Trakya Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü mezunu. 13 yaşından beri blogger. 2012 Hürriyet Bumerang Ödülleri'nde En Uyumlu site üçüncülüğüne hak kazandı. İlk kitabı İkinci Kadının Hikâyesi ise Temmuz 2016 yılında basıldı. Tüm kitabevleri ve online kitapçılarda satışta.